Orkar inte se Jordskott!

Jag har varit amibivalent  när det gäller den här tv-serien. Först verkade den bra, lite som Twin Peaks, även om likheten också var irriterande. Typ, fult att härmas! Sen retade jag mig på det overkliga i sammanhanget. Det  övernaturliga gjorde att inlevelsen gick förlorad. Dramats grund är ju att det finns en rimlig förväntan på fortsättningen, men om den ersatts av total oförutsägbarhet i trolleri och magi, så går spänningen förlorad. Sen kan jag  ju reta mig på det underliggande politiska budskap som blir allt tydligare: Skogsägare och de som bedriver  ett aktivt skogsbruk är onda och grymma människor. Skogen / naturen ska förbli orörd av människohand, inte brukas.  Tånkte titta i kväll o ge det en chans till, men tröttnade och kokade hallonsylt istället. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback