Grön ko!

 
 Grön kos produkter kan tydligen köpas i vanlig butik Åmål också. 
 
Jag var inne på Grön Ko häromdagen. Det är gårdsbutik, restaurang o saluhall inrymd i ett f.d. stationshus utanför Säffle.  Man säljer kött från egna djur och vilt. Men även andra kvalitetsprodukter av mat. Om mycket ser ut att vara slut på menyn så kan det förklaras av att jag kom sent på dagen, men jag vet inte. 
 
 
.
Jag köpte med mig bl.a. den här läckra fisksoppan. Den är otroligt god, med skaldjur och saffran i. När man värmer den så ska man sätta in den i ugnen utan att sticka hål på förpackningen. När den börjar tjuta så är soppan lagom varm att äta. Jag köpte också deras prinskorv, fikonmarmelad, lemoncurd. Vi måste åka dit och äta vid tillfälle. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback