Här kommer mitt redskapsförråd!

Det som var det sista till kampanjpris 1500 kr på Jula. Roland skruvade ihop det idag och fraktade det på plats bakom huset. Det var större än jag trodde, kommer att rymma jordsäckar, redskap, blomlådor, krukor, spadar och min lilla vagn som jag fraktar saker med i trädgården. ( Den blå klumpen där uppe i bild är Rolands nya uppfinning att hänga på löplinan och fästa på hundhalsbanden när de ska ut och göra sina behov på kvällarna, linorna trasslar sig inte med den här)
Det blev placerat på lecastenar och fastsatt i väggen. Skåpet måste vara inoljat med något speciellt medel, det luktar så gott av eucalyptus eller nåt.
Roland var snäll och oljade hyllorna och lade byggplast på dem.
Sen fick jag ett nytt planteringsbord på bockarna bredvid, dvs lastpall. Roland frågade om jag ville ha ett riktigt  bord men detta är perfekt. Överbliven jord rinner rakt ner och försvinner när man planterar. Det här förrådet  + planteringshörna har jag tänkt så länge att jag skulle vilja ha och är verkligen glad att det äntligen blev av. Tack o tack hjälpsam man! Nu är  ju inte jag så flitig i trädgården, men skönt att slippa se plastsäckar och redskap drälla omkring.

Kommentarer
Postat av: znogge

Ser verkligen perfekt ut och kommer säkert att bli minst lika bra :-)

Svar: Kanon!
Inga Magnusson

Postat av: Lena Liden Jonasson

Så praktiskt det blir

Svar: Jättebra! Fattar inte varför jag inte ordnat det förut!!!
Inga Magnusson

2014-10-12 @ 23:37:05
Postat av: Hanneles bokparadis

Toppen!

2014-10-13 @ 07:40:50
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback