Glädjas eller förbanna?

Allas liv innehåller ups and downs, ( tar jag mig friheten att anta, jag vet ju bara att det är så med mitt). Då finns två aktiva val att göra; antingen sätta sig ner och gråta ögonen ur sig över det som är elände och som inte fungerar. Eller så kan man se sig om efter det som är gudagåvor och som ger glädje. Det är faktiskt vars och ens aktiva val och man kan träna på det.  
 
Lyssnar just nu på Gerry Rafferty och minns när jag hade klass, var yngre och jobbade mycket övertid på sena kvällar, lov och helger, så där 6 - 10 år sedan. Då satt jag ofta  i klassrummet, planerade och lyssnade timme efter timme på Gerry R. Det är bra musik - fortfarande! En lisa för själen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback