Källarfönsterputs med möda!

 
Försökte putsa källarfönstren på Liane häromdagen, men det blev inte bättre. Nu gick jag på med Svinto och skrapa. Det blev bättre och nu kommer en del ljus in i källarutrymmena. Fönstren är gamla och slitna, får vara kvar till nästa renoveringsomgång. En del av dem har en grå hinna som inte går att få bort, den är liksom inne i glaset. Jag slet ont sittande i rabatterna med hundratals små spindlar, myror och klägg runt mig. Nu är det gjort i alla fall.
 
Fast den som har hackat sönder målning och kitt skulle jag vilja träffa. Tror att det var en galen kråka som har hackat lite här och där på fönster runt omkring. I så fall är den nog avlivad nu.  Kitt och målning här var nytt!
Under tiden slog Roland gräs runt Liane med slåtteraggregatet. Lite nostalgi att höra det. För länge sedan gick det dagarna i ände under slåttana.
Men den här fantastiska gräsmattan kan man inte klippa! Har aldrig sett så fin klöver förut, det är som en vacker äng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback