Postkodlotteriet ska utredas ...

... för sitt senaste tilltag att dra pengar från sina prenumeranters konto utan aktivt medgivande. Det kallas aggressiv marknadsföring. Jag undrar om det inte borde kallas nåt helt annat. Jag måste ta mig samman och ta reda på hur man kan slippa deras reklam.
http://www.dn.se/ekonomi/postkodlotteriet-ska-utredas/
 
En kommentar nedan tipsade om hur man kan bli av med Postkodreklamen. Man går in på deras hemsida och letar med stor möda upp infon om detta längst ner på deras sida. Sen gäller det att fylla i exakt som det står på deras utskick och så tar det tre (!) månader innan man blir avregistrerad. Här är en genväg!
https://www.postkodlotteriet.se/Kundservice/Sparra-reklamutskick.htm
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har en gammal klasskompis vars man fick jobb på Postkodlotteriet under tiden vi pluggade ihop. Det var en minst sagt astronomisk summa pengar han skulle få i lön varje månad... Man kan enkelt via deras hemsida avregga sig från deras utskick (hur har dom nånsin fått tag på ens adress från början..???) Aargh!

Svar: Tack Lina för tips, det ska jag göra! Visst blir man arg när marknadsföring om välgörenhet och lotteri, döljer värsta girigheten. Tyvärr är det nog inte bara Postkodlotteriet som ägnar sig åt det. Vår medkänsla för människor och djur exploateras tyvärr ibland av de här samvetslösa individerna.
Inga Magnusson

2014-01-14 @ 07:49:10
Postat av: Pål Börje

Matematik. 1 miljon deltagare betlar in 160 kronor - det blir 160 mijloner kronor in. Så lovar man att betala ut 64 miljoner. Var tar de 96 miljonerna vägen? Låt gå att man plockar bort sådär en 10 miljoner för kostnaden för brevet. Då saknas ändå 86 miljoner. Är det lön till VD? Var inte han en av sverifes högst betalad redan innan? Skall han nu ha bonus också..Tror inte det. När det kommer till kritan är lotteriet en bluff - du blir blåst hur du än gör.

Svar: Nja en del av mellanskillnaden går till "välgörande ändamål". Men man erkänner ju på Postkodlotteriet att man först och främst är ett vinstdrivande företag med syfte att dra in pengar till sina ägare. Och med en omsättning på så där 3000 miljoner så blir det väl en del. Synd att välgörenhet ska användas som täckmantel för att dölja ren skär girighet och oskäliga vinster. Tyvärr exploateras vår medkänsla för människor och djur. Humanorganisationerna är ju numera mediabevakade men när det gäller djur så har ingen ännu vågat ta tag i det och granskat exempelvis WWF som hystar omkring åtskilliga miljoner.
Inga Magnusson

Postat av: Gunnar

Dom är verkligen ihärdiga i sin reklam. Jobbigt även om det går direkt till återvinningen.

2014-01-14 @ 14:01:19
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Lennart Carlstedt

Läste just att Postkodlotteriet backar omch ber kunderna om ursäkt för den extra icke aviserade dragningen. Alltid något.

Svar: Omvändelse under bilan och det fanns naturligtvis indirekt ett hot om mindre lönsamhet om kunderna blir arga och sviker!
Inga Magnusson

2014-01-14 @ 22:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback