Bröderna Cartwright ...

... har vi sett på tv! Det var bara för att Roland ville ha en nostalgitripp. De var en viktig ingrediens i hans uppväxt tillsammans med lekkamraten Roy!
 Lustigt att se en gammal Western. Det var långsamt tempo, mycket ädelmod, inget synligt blod, inget synligt lidande för de skjutna dog alltid omedelbart och utan smärtor, det var mycket pangande och en del knytnävsslagsmål. Rollfigurerna har samma kläder och samma hästar i varje avsnitt. Little Joe hade sin fläckiga häst, Dan hade sin märkliga hatt som Roland tyckte var lite löjlig, Adam hade alltid svarta kläder och Little Joe var så flicksöt. Och på den tiden fanns en debatt på fullt allvar om att detta var skadligt för barn att se. ;-)

Kommentarer
Postat av: Soffie

Kul med gamla western,

Postat av: Ailas

Är ingen filmkonsument och får erkänna, att har aldrig överlevt en hel westernfilm. Idag har jag inte ens TV, förresten... och det är riktigt skönt.

Önskar dig TREVLIG HELG!

Svar: Kan tänka mig att det är skönt utan tv. Jag ser inte så ofta tv, fast mer nu i år än tidigare pga att vi av olika skäl varit hemma mer. En vanlig Westernfilm orkar jag aldrig se. Detta var mer som ett studiebesök i en annan tid, en nostalgitripp.
Trevlig helg du också!
Inga Magnusson

2014-01-17 @ 22:04:55
URL: http://ailasblogg.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Den minns man ju. Även signaturmelodin...

Svar: Ja, den och startvinjetten etsade sig in i minnet hos många av oss.
Inga Magnusson

2014-01-17 @ 23:05:30
Postat av: Inger Maryissa

serien Bröderna Cartwright väcker nostalgikänslor hos mig...
p.g.a uppväxten i ett striktg frireligiöst hem så fick vi inte titta på mycket på TV...det kontrollerades noga...
men en gång när jag var barnflicka i ett hem så lyckades jag tjuvkika på denna serie i deras TV ;-)

Svar: Tänk att man kunde tro att detta oskyldiga tv-program kunde vara skadligt för barn. ;Man skulle bara veta vad barn ser på idag.
Inga Magnusson

2014-01-18 @ 15:15:43
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback