Revirmarkering råbock

Barken är avskalad nertill på det lilla trädet. Där har råbocken gnott med hornen och med doftkörtlarna vid hornfästet för att markera platsen med sin doft. På marken nedanför har han sparkat bort mossan och urinerat för att ytterligare peka ut vem som härskar i området. Idag gick jag på flera såna här revirmarkeringar, men Severin fick inte opp någon. Vi gjorde två släpp, han skällde ivrigt vid ett par tillfällen men det var väckskall, han fick ingen ordning på spåren. Hej släpptes på hare i morse men inget upptag där heller. Så är det ibland (ofta till och med) Men jag har haft en fantastisk dag i skogen och gått i timmar i kuperad terräng. Nyttigt för mig som har noll flås! Mer bilder senare från den här dagen. Plockade svamp idag också ;-) Tog de jag såg i går men inte orkade få med mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback