Semester 9 - shopping i Sunne!

Sunne är perfekt för lagom shopping. Det lär gå shoppingtåg från Karlstad och hit och jag förstår det. Det finns ett utbud att trivsamma småbutiker som inte hör till de stora kedjorna, till och med Odd Mollys går att köpa här.
 Krumelur konsthantverk heter den här butiken och den var otroligt fin. Väckte köplust men jag orkade behärska mig, har ju redan allt.
På antik o design gjorde jag det stora fyndet. Hade redan före avfärden till Sunne bestämt mig för att komplettera vår kaffeservis. Köpte minst 12 koppar o fat en gång i tiden, det skulle vara dussinet fullt då. Sen har det gått sönder några och en del har kantstött ( men inte mycket!). Så när jag hittade dem,  Arabia, i en vanlig inredningsaffär så bestämde jag mig för att köpa till några, men tänkte att jag tar det på hemvägen så jag slipper släpa på dem genom stan. Sen kom jag till den här butiken för antikt o loppis. Här fanns exakt mina kaffekoppar och i nyskick för 50 kr st, halva priset mot i fina affären! Jag köpte 8 stycken så nu har jag nog kaffekoppar till dödagar!
 
I skobutiken bakom folkdanslaget hittade jag skorna som får kompletta min tantutrustning, den med de vita 3/4 -långa vita byxorna.  Ecco, perfekta!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Från "Krumelur" hade jag nog inte kommit ut tomhänt...

Svar: Det var så vackert ihopkommet och så många läckra föremål så det var inte lätt att låta bli inköp.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback