Semester 2. Lerins Sandgrund och Värmlands museum

 
Lerinutställningen som pågår just nu är himla fin. Det är en hel del från hans Lofotenproduktion och annat tidigt. De gillar jag bäst, med det svarta ljuset. Roligt att Lars L har fått en egen utställningslokal i Karlstad. Det är alltid många besökare där.
Sen tog vi en tur till Värmlands museum och det var värt ett besök. Den fasta utställningen är sevärd med de bästa av de värmländska konstnärerna och en del andra. Jag gillar Ericssons skridskoåkaren lika mycket varje gång jag ser honom. Och själva museet är ett konstverk. När jag hade klass så skaffade jag mig rävärenden så ofta som möjligt hit, man har bra verksamhet för klasser och barn som besöker.
 
Den här gobelängen var tjusig - och vilket arbete!
Sen fortsatte vi upp mot Sunne, Roland på HDn och jag efter i bilen. Det var inte alls fel. Jag fick slippa frysa i bilen och Roland njöt av mc-färden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback