Rådjursjakt idag men inget nedlagt.

Dotter var med och lyckades ta kort på mig när jag spanar efter Oskar. Vackert var det i skogen i alla fall. Oskar fortsatte jakten,  jagade ner emot vägen och jag räddade livet på honom två gånger genom att ropa STANNA, koppla honom, leda honom i koppel över landsvägen, släppa honom igen på drevlöpan. Jag fick ju springa ordentligt för att genskjuta honom och varmt var det, svetten flöt.  Jag har gått flera timmar i terräng och är helt slut. Nu har paltkoman satt in också efter lite lunch. Lite tupplur blir det nog. Gubben lyckades tappa bilnycklarna och gode vännen D hittade dem.
 
Dotter har varit hos Maj stor del av dagen efter morgon-jakten.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Vilket jätteläckert foto!! :-D

Inte kul med hårt trafikerade vägar rakt genom jaktmarkerna - men låter sej hunden kopplas och ledas över, så går det kanske an ändå!? :-) Där maken jagar är det viltstängsel utmed den stora riksvägen, så det ska rätt mycket till för att dreven ska hamna ute på den - men lite oroligt är det ju ändå... Och ett par hundar (dock ingen av våra) har blivit överkörda på vägen genom åren. :-(

Här börjar också älgjakten i morgon, så den här helgen har det planerats en hel del inför den. Men jag ska inte vara med - har inget intresse alls för det... Men jag äter gärna köttet sen! :-)

Svar: Jo, det är älgjakt här också imorgon. Förr var jag med och gick drev på flera ställen men nu är jag hemma på vårt höstlov och latar mig. Nja frostar av box och frys och lite sånt.
Inga Magnusson

Postat av: Suss

Det gäller tydligen att vara vältränad som "assistent" vid rådjursjakt och andra byten. Bra jobbat hoppas jag din käre gubbe tycker!

Svar: Jag var nog mest glad att jag hann ta Oskar så han inte blev överkörd. Det var otäckt.
Inga Magnusson

2013-10-13 @ 14:55:56
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Veiken

WOW! Vilken läcker bild! Skogen ser ut att glöda! :)

2013-10-13 @ 17:21:28
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Lena

Så bra att din lille Oskar lyder och att du hann få kontakt. Bra för flåset, när man springer för något viktigt.

Svar: Helt ok eg. men det var så himla varmt idag mitt på dagen. Och jag hade jaktkläder på mig.
Inga Magnusson

2013-10-13 @ 18:38:16
Postat av: Znogge

Väldigt lyckad och fin bild! Jag hade blivit helhispig med våra hundar så jakt är inget för mig. Den saken är säker...

2013-10-13 @ 19:24:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Soffie

Vilken vacker bild å vad bra att han lyder då du ropar på han,

2013-10-13 @ 21:24:09
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback