Blåsta på stormen ....

... blev vi nog. Det har inte varit någon vind alls egentligen. Vi ser bilder från Västkusten där man uppmätt över 50 sekundmeter i extrema byar! Det låter häftigt. Drygt 80.000 hushåll är utan ström, inte så kul. Träd har blåst ner och en färja (Peter Pan, måste vara jättegammal!) har slitit sig och dammat in i kajen. Stackars de människor som fastnat i båtar ute i ovädret för att båtarna inte fått gå i in i hamn i det hårda vädret. Båtarna kastar ankar antar jag och slängs hit och dit av våldsamma vågor medan man väntar. Passagerarna  får bara  slängas som vantar i båtens inre, tills det lugnar ner sig. Vilken mardröm!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Här blev vi inte blåsta på den! Orkanstyrka uppmättes i byarna men peppar, peppar står allt kvar hos oss. Men jag måste in om sommarstugan. Många höga träd där...

God morgon!

Svar: Ni fick alltså full pott av Simone! Oroligt med höga träd runt hus. .Det har vi här runt vårt hus, massor. De är himla fina men jag får ångest varje gång det stormar.
Inga Magnusson

Postat av: Freedomtravel

Jag är ganska glad att vi slapp stormen... ;)

Svar: Kan jag tänka mig! Ni som bor på en husbåt önskar inga stormar och orkaner.
Inga Magnusson

2013-10-29 @ 08:28:46
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Gunnel

Det har stormat rejält här speciellt vid kusten. Jag som bor lite längre in i landet har inte haft några större obehag av det. För en del år sen låg skogen som plockepinn här, men det syns inget sånt denna gången.

Svar: Det blev nog inte så illa som med stormen Gudrun
Inga Magnusson

2013-10-29 @ 10:22:30
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Inger Maryissa

Hörde just nu på TV att de missbedömt en del vart stormen skulle drabba
men många blev drabbade och det uppstod en hel del problem och förödelse och där den kom det blåste rejält...
och att bli utan ström är inte kul
och ja, vilken mardröm att vara på en båt i mitten av en storm.

2013-10-29 @ 22:12:02
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Lennart Carlstedt

Här i Falkenberg blåste det rejält, men det var värre i Halmstad. Vi blev blåsta på filmstudion eftersom strömmen kom och gick hela tiden.. Men vi är glada att vi inte bor i skogen längre - där var det ofta strömavbrott.

Svar: Jo, svårt med luftkablar förstås.
Inga Magnusson

2013-10-29 @ 22:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback