Oskarrapport fredag kväll

Alltså den hemlagade maten är en succe! Vi har fått en pigg och hungrig hund. Enligt veterinärens anvisningar så får han en blandning av kokt råris, hackat kokt äggula, lite riven ost, 100 gram magert kött per dag. Till det får han en öljästtablett som han knaprar i sig utan protester. Och så äter Han gärna rå potatis. Vet inte om det tänkt kokt eller inte men han vill ha tunna skivor rå potatis. Köttet är finhackad rå fläskotlett blandat med riset. Oskar åt massor igår. Han åt minst en halv dagsportion imorse och två rejäla portioner i kväll. Vi försöker dela upp maten i flera omgångar så mycket som går. Och han var pigg imorse, låg inte bara i sin säng o kollade på oss. När maten är på gång så går han på bakbenen efter mig! Sen får han numera en hel Fortecor, men vi har tagit bort Cerenia som ska hindra kväljningar.

Vi är jätteglada över hans förbättring och vågar hoppas lite. Ska testa att jaga med honom under helgen

Kommentarer
Postat av: TT

Åååh, vad roligt att läsa detta!

Och nu har jag fått min dator lagad, har varit utan i ett halvår så nu kan jag kommentera igen, vart för knepigt att göra det på paddan eftersom min högerhand inte gillar touchskärm.

Postat av: Inger Maryissa

Oj, vad glad jag blir för er skull och även vovvens att Oskar äter bättre nu och verkar piggare
Ja, kanske hemlagad mat är bättre ;-)
Hoppas att han fortsätter krya på sig

2013-11-15 @ 22:47:06
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Lennart Carlstedt

Vackert!

2013-11-15 @ 22:48:34
Postat av: Kerstin Dahl-Blomquist

Åh, det var fantastiskt roligt att höra!

2013-11-15 @ 23:40:08
Postat av: Lena

Härliga nyheter!!!!!

2013-11-16 @ 18:36:35
Postat av: Trolda

Ja men det är väl underbart! Hoppas lille Vovven fortsätter i samma anda och blir helt frisk!

Läste också om julmarknad...snart är det också dags för det på mitt jobb...mysiga tider! :)

Trolda - godkväll! =D

2013-11-16 @ 18:49:09
URL: http://trolda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback