Länk om skoldebatten i Årjäng!

Kan vara lite intressant att läsa. Den gode Lennart på Bison delar väl inte alla mina synpunkter, men uppenbarligen är vi överens om några  i alla fall. Bland annat om att NWT är en tidning som uppträder partiskt i den här konflikten genom att ta ställning för Töcksfors  mot kommunalrådet och det har ju inte varit så svårt att upptäcka för den som har följt tidningen agerande  sedan badhusnedläggningen i Töcksfors o torgbråket i Årjäng. Lennart är liksom jag tydligen också lite fundersam på varför kyrkan (via Roland Moberg) ger sig in i detta meningsutbyte och eldar på konflikten.  Om man ser till kyrkans grunduppdrag så hade det kanske varit mer klädsamt att försöka gjuta olja på vågorna istället och mäkla fred. Genusaspekten har Lennart också lagt märke till.  Tänkvärt!
http://bison.se/bisonbloggen/
 

Kommentarer
Postat av: soffie

tack för kommentarerna om mina bilder, kramen och intressant det du skriver om...

Postat av: TantGlad

Visst kan jag hålla med om det med kyrkan.
Ha en jättefin dag!
Kram.

2013-05-14 @ 06:30:25
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback