Firat med arbete ...

...har vi gjort, Arbetets dag, första maj, o Valborg. Det har varit städ, tvätt och lite av varje. Vi har båda varit alltför skröpliga för att syssla med nöjen! Missade exempelvis körsången på hembygdsgården. Det sved!  Jag hade  gärna hört årets vårtalare Ingrid Fredriksson, hon fick beröm efteråt. Och traditionellt besök hos A o A fick vi tacka nej till. Även om orken inte räcker till att festa så är det ingen hit att bara ligga still och känna efter hur influensan o snuvan rasar i kroppen. Lite arbete funkar.  Nu kan det bara bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Kerstin Dahl-Blomquist

Krya på er! Befinner mig själv i en liknande situation.Men å "mörke" efter ork är nog rätt bra, har jag också funnit.Upp till kamp - passar väl bra idag!Eller "så länge skutan kan gå"...

Svar: Ha ha....tack Kerstin! Din till-vardags-huvudet -på-spiken-humor är obetalbar! Vet inte om jag ska anamma Upp till kamp, eller Så länge skutan kan gå :-)) Egentligen tror jag att båda behövs just nu på oss båda två här i huset. Krya du också, nu är det vår!
Inga Magnusson

2013-05-01 @ 22:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback