Näää, inte blev det som jag tänkte....

... det blev bättre och lite improviserat.
 
Det är ju roligt att hålla på med  mat när jag är ledig och det kan fort urarta. Lunchen var given; sparrissoppa på sparris som goda vänner haft med från Tyskland i våras o som varit fryst i tunna skivor sen dess. Nästa steg var att tänka att om jag gjorde hela paketet så skulle det räcka till fler än bara oss två till lunch.
 
Jo. så blev det. Grannar blev inbjudna till kvällsmat i kväll och de tackade ja. Kul med såna vänner som kommer på spontan inbjudan.
 
Så  tänkte jag att soppan kunde bli förrätt med något annat till varmrätt och ytterligare något till dessert. Sen åkte gubben på KS. Och jag upptäckte att jag inte alls vågade åka till butiken för att handla till någon trerätters eftersom det var blank  isgata här på Liane-vägen. Backen vid Liane är ingen lek när det är halkigt.
 
Då blev hela menyn ny,  vildvuxen och improviserad; vad fanns redan hemma att bjuda på? Jo det blev till slut  
 
- förrätt sparrissoppa med bröd + hemkört rökt rådjurskött och västerbottenost och lite gurka.
 
- varmrätt ungersk gulasch av älgkött + ris och julsallad från Umeå
 
-dessert stekta plättar med nykokt hallonsylt och vispgrädde
 
Det mest vildvuxna var nog desserten, glutenfria plättar med tillbehör. Men det blev  helt ok.
 
Vi hade en mycket  trevlig kväll i alla fall med K o M i Signebyn. Nästa date blir inte förrän i framåt vårkanten då de kommer tillbaka hem igen.
 
Dagens Bill-bild;  Bill in box, har vi sett på hur många gånger som helst! Den kommer nog här imorgon. Långpromenad blev det idag med Oskaroch icebugs i alla fall. Skönt! Imorgon är det jobb igen! Inte alls fel!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det mest improviserade kan i bland bli det bästa :-)

Trevlig onsdag!

Postat av: tant Hannele på Hisingen

Låter gott, jag har nu även skor med spikar, dubbar...

Svar: Bra försäkring mot benbrott med dubbar.
Inga Magnusson

2013-01-09 @ 08:55:11
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Suss

De lite halvimproviserade kompismiddagarna blir oftast bäst. Då släpper i alla fall jag på prestigen och då lyckas det så gott som alltid. Det lät väldigt gott, jag hade gärna varit med´!

Svar: Du är välkommen! När som helst!
Inga Magnusson

2013-01-09 @ 20:14:53
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: soffie

mums va gott du bjöd på :)

2013-01-09 @ 22:11:29
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback