Dubbar och rullstol!

Långsamt anpassar vi oss till läget med en för tillfället rörelsehindrad person. Jag hämtade dubbar på sjukhuset i Årjäng och en rullstol på rehab uppe vid Kvarnåsen. Alla var väldigt tillmötesgående och trevliga. På apoteket köpte jag skodubbar att trä på den fungerande foten. Så under dagen har det varit rullstolsträning till hundarnas stora häpenhet. De fattade ingenting. Sen bort med diverse vanliga stolar, någon tröskel och så. Förstår inte varför man inte bygger alla hus anpassade till rullstol. Förr eller senare behövs det.
 
Imorgon fredag blir det ett väldigt speciellt projekt, men mer om det då. Jag ska i alla fall jobba och hämta blommor i Årjäng. På lördag eftermiddag ska vi på kaffe till släktingar och Varbergare, det ser vi fram emot.
På lördag kväll blir det äting här med goda vänner, nåt vilt.

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Hoppas din man tillfrisknar. Måste vara jobbigt att vara så orörlig. Kanske ändå ett tillfälle att reflektera ver hur livet kan te sig för en permanent rörelsehindrad person!

Svar: Ja, vi undrar ju nu varför man inte har handkappanpassning som standard i allt bostadsbyggande.
Inga Magnusson

2013-01-17 @ 23:28:47
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig det är en omställning att behöva använda rullstol.....även om det är tillfälligt
och att det blir en hel del träning i början


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback