5 procentenheter upp för Camerons parti ...

... blev det efter hans tal med utfästelse om folkomröstning angående EU-medlemsskapet. Det ser bra ut! Absolut något för Centern att ta efter i Sverige för att komma ur sin opinionskris. Sverige borde också rösta om EU-medlemskapet. Det EU vi en gång röstade oss in i, finns inte längre. Det håller på att utvecklas till en maktfullkomlig jättestat med oerhörda privilegier till sina politiker och tjänstemän. Ska bli intressant att följa Storbritanniens väg genom detta. Om jag minns rätt så finns inga formella möjligheter till ett utträde ur EU, inget som är så att säga inskrivet i medlemskapet.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/camerons-eu-tal-lyfte-tories_7862768.svd

Kommentarer
Postat av: Znogge

Låter som ett bra tips till dem. Skulle garanterat höja deras siffror!

Postat av: Suss

Jag tycker också vi ska ta upp det till diskussion, men inte behöver det vara centern som driver det. Jag röstade nej då det begav sig och det står jag fortfarande för.

2013-01-28 @ 16:53:11
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback