Skidor ledig torsdag!

Det var fantastiskt väder idag. Jag passade på att åka skidor på sjön. Först en timme på förmiddagen, sen en timme till på eftermiddagen. Kondisen är urusel, en månad som "personlig assistent" har inte förbättrat den. Men nu är det fint väder framöver och kanonföre. Det finns inga spår så jag får spåra själv. Undrar om inte gubben kunde skaffa en spårläggare att hänga på fyrhjulingen? Tror att det finns. Fast nu gick det hyfsat bra, bara några centimeter snö. Tredje rundan så var spåret riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Lena Liden Jonasson

Oh, vad det ser härligt ut ! Vi var ut till stugan idag och där var det någon som hade åkt skidor in till oss en bit, så vi körde i dom spåren.

Svar: Ja, man får stjäla andras spår absolut, så länge man inte promenerar i dem! Jag tänkte spåra lite mer varje dag, till slut kanske jag har spår ända hem från Agnars.
Inga Magnusson

2013-02-21 @ 19:30:46
Postat av: AnnaKK

Jag har aldrig kommit underfund med nöjet i att åka skidor, men det kanske hänger ihop med var jag bor!? Södra Sverige är väl inte riktigt den "rättaste" platsen... <:-) Fast det är faktiskt många som kör rullskidor på vår landsväg (det är mycket mindre trafik där jämfört med andra vägar i trakten) under sommarhalvåret, och nu misstänker jag att de flesta av dem snart drar till Dalarna för att åka skidor på riktigt i Vasaloppet. :-)

Postat av: Suss

Jag lämnade mina skidor i garaget i Umeå för snart 12 år sedan - både längdskidor och slalomvarianten. Det känns bara bra att de inte följde med hit. Hoppas du njöt, jag gjorde aldrig det!

2013-02-21 @ 20:03:39
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Lena

Vilka underbara vita vidder!

I Gbg har vi nu barmark och en flock nykomna björktrastar tror att det är vår. Kanske det?

Svar: Jo, men i Göteborg har nog våren kommit, fåglarna har koll på läget!
Inga Magnusson

2013-02-21 @ 20:13:49
Postat av: Inger Maryissa

Låter härligt med skidturen
Kommer ihåg när min bror och jag ofta åkte skidor och det var så ljuvligt
Önskar jag kunnde göra det nu, men tyvärr.....

2013-02-21 @ 20:52:22
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Lena Lidén Jonasson

Vi fick köra bilen i skidspåren, ingen som plogat där.
Skidorna hanns inte med då det var en snabbtur

2013-02-21 @ 22:12:52
Postat av: Znogge

Så länge sedan jag åkte skidor... Vilket perfekt skidväder hos er!

Svar: Det hade nog varit mer skidåkning i år om det inte varit ett brutet ben i familjen. Nu kan jag åka men utan vidhängande gubbe. Om han inte går med med fyrhjulingen förstås.
Inga Magnusson

2013-02-21 @ 22:25:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback