Kvinnor babblar mest ....

... och vi kan inte rå för det! Nu är det bevisat, inte bara en fördom. Det handlar om genetik och att vi har mer av ett visst protein som gör oss mer benägna att hålla på med språket.  Vi kan alltså bara inte låta bli.Är det inte så att det är fler kvinnor än män som bloggar till exempel? Eller är det en synvilla? Fast å andra sidan finns en hel del män som också pratar mycket och de kan vara väldigt manliga. Säkert genomsnittliga skillnader som grupp men skillnader mellan individer är större.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/protein-ger-sprakligt-overtag_7929090.svd

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Haha. Nog tror jag på att kvinnor babblar på mer allt. Det här med bloggar är det nog mest kvinnor tror jag, som sysslar med det. Själv gillar jag allt som är kreativt. Att måla, skriva och min Stora passion är TRÄDGÅRDSARBETE.
Må så gott och ha en fin kväll.

Postat av: Lennart Carlstedt

Så sant. Vissa män är bra på att hålla låda utan att släååa in någon annan. Manlig härskarteknik kallas det.

2013-02-20 @ 23:46:53
Postat av: Suss

Hos oss pratar vi nog lika mycket. Jag är tyst på förmiddagarna, speciellt på morgnarna, då maler kärestan på så jag blir helt matt, men vid 14-tiden brukar jag komma igång och sen håller jag på!

2013-02-21 @ 20:05:28
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback