Bakad potatis i ugn / mícro?

Vankelmodig om jag ska baka potatisar i micron eller i ugnen. Det var så länge sedan jag gjorde den här maträtten så jag har glömt. Sen blir det lite röra till med räkor, dill och kokt ägg.  En liten Freixnet kan det bli till det och för gubben en Staropramen från vårt eminenta Systembolag. Där gick jag omkring idag och försökte se ut som om jag visste vad jag gjorde när jag köpte öl. Noll koll på öl  har jag, tog med ett par burkar som såg snygga ut. Försökte ringa gubben om råd men han hade jakt och stängt av ljudet på telefonen. Till sist köpte jag lite slisk på Broms som kan bli dessert: Greve Spence och ett par LCHF- bakelser.  Det ser ut som om vårt näringsbehov kommer att bli tillgodosett  idag också. ;-).

Kommentarer
Postat av: Kicki

Tittar in för att se hur det är med er...ser att gubben kommit halvvägs med brottet, kan tro att det är efterlängtat att bli av med gipset, du får sätta gubben på sparken och köra honom ut till pimpelhålet...blev väldigt sugen på bakad potatis...kanske får åka ner och köps stor potatis imorgon om vi klarat natten från magsjuka. Vi passade lillemannen igår och efter att vi åkt började han kräkas...magsjukan går runt på hans dagis, han hade det sist för en vecka sen...vi får hoppas det bara var förkylningsslemmet som ville upp...fin helg på er...

Svar: Usch, kräksjukan är inte rolig. Jag har aldrig drabbats , här tydligen till dem som inte får den. Hoppas det går bra nu med er. Det blev med råge godkänt av mannen med bakad potatis. Lite överraskande eftersom han är en typisk kött- och såsätare. Så jag kan bara rekommendera, det blev bra efter en timme i ugnen, utan folie och med kryss efteråt. Vi hade i lite salt och smör också till slut. Ville haft lite paprikapulver på också men det hade vi inte hemma.

Trevlig helg på er också!
Inga Magnusson

Postat av: Kicki

Tittar in för att se hur det är med er...ser att gubben kommit halvvägs med brottet, kan tro att det är efterlängtat att bli av med gipset, du får sätta gubben på sparken och köra honom ut till pimpelhålet...blev väldigt sugen på bakad potatis...kanske får åka ner och köps stor potatis imorgon om vi klarat natten från magsjuka. Vi passade lillemannen igår och efter att vi åkt började han kräkas...magsjukan går runt på hans dagis, han hade det sist för en vecka sen...vi får hoppas det bara var förkylningsslemmet som ville upp...fin helg på er...

2013-02-08 @ 19:10:44
URL: http://blogg.vf.se/Kicki
Postat av: Anonym

Bakad potatis lät gott. Nu frestade du mig.
Det kan vara svårt när man ska köpa öl och inte vet vad som är bra.
Jag har bytt namn på min blogg annechristines till TantGlad. Jag tyckte bättre om TantGlad.
Ha en jättefin fredag och helg!

2013-02-08 @ 19:26:46
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
Postat av: TantGlad

Bakad potatis lät gott. Nu frestade du mig.
Det kan vara svårt när man ska köpa öl och inte vet vad som är bra.
Jag har bytt namn på min blogg annechristines till TantGlad. Jag tyckte bättre om TantGlad.
Ha en jättefin fredag och helg!

Svar: Jamen visst är det ett fint namn på en blogg! En bra beskrivning!
Inga Magnusson

2013-02-08 @ 19:27:42
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
Postat av: Pillan

Våga fråga på vårt systembolag, de är väldigt trevliga och villiga att hjälpa till. Har fått många bra tips både på vin och öl där.

Svar: Ja, till slut vid kassan så konfererade jag med Bacci och fick godkänt. ;-)
Inga Magnusson

2013-02-08 @ 21:42:31
Postat av: Mia

Inte visste jag att man kunde baka potatis i micron. Endast fantasin begränsar oss...

2013-02-09 @ 07:53:52
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Suss

Här har du en ölkonsult om det krisar någon mer gång! Bara ring, så svarar jag!

2013-02-09 @ 22:48:01
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback