Ärva eventuella bortskrämda centerpartister ...

... vill alla partier göra nu. Först ut var (V) och Jonas Sjöstedt som utmanade Annie Lööf i TV-debatten efter idéprogrammets presentation.  Igår var det (MP) som gjorde tydliga inviter mot landsbygden och Fridolin nämnde inte alls om sina gamla förslag till höjd diesleskatt. Idag var det Marit Paulsson som presenterade Folkpartiet som det nya landsbygdspartiet.http://www.expressen.se/nyheter/paulsen-utmanar-annie-loof-och-c/ 
 
De flesta har anat att det finns röster att hämta på landsbygden för den som kan marknadsföra sig rätt, man tror säkert att många gamla landsbygdsbor har lämnat ett Centerparti som de inte känner igen sig i längre. Och för min del får gärna landsbygdsfrågorna hamna högt på agendan i alla partier.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Höj skatten på smutsig diesel. Sänk den på miljödiesel. Många lantbrukare kan odla egen diesel på rapsolja. I Kina har man lyckats göra biodiesel på jordnötsskal! Och det finns redan nu inblandning av tallolja i dieseln.Tall är det ju gott om. Jag tror att vi inom de närmaste åren kommer att sen en provkarta på allt renare dieselbränsle.

Svar: De nyare bilarna har väldigt bra värden när det gäller miljötänk. Den vi köpte nu har billigare skatt för det. Så (MP) behöver inte ta död på landsbygden i sin iver att göra luften bättre.
Inga Magnusson

2013-02-05 @ 00:14:42
Postat av: Gunnar

Jag har tänkt samma tanke när jag hör hur andra partier talar om landsbygden. Men den stora frågan för mig är varför inte C gör det? Sker säkert på lokalnivå men från centralt håll så lyckas man uppenbarligen inte nå ut.

Postat av: Mia

Trist när politikerna mer fiskar röster i sina uttalanden än följer sin egen ideologi och för ut den tydligt. Min tanke är inte riktad mot något speciellt parti, mer till alla... :-)

Hur ska man som väljare tro att politikerna är trygga i sitt egna politiska ställningstagande när de inte håller en rak linje, utan främst ägnar sig åt - ja, just det röstfiske!?

2013-02-05 @ 18:01:59
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Lennart Carlstedt

Ja, då är vi inne på samma inje. Ungefär som MP med andra ord. Vi har själva en dieselbil köpt som miljöbil för ett par år sen med låga utsläpp och snål på bränsle.

Och visst är det bra med elbilar men hur många har råd att köpa en sån för en halv miljon även om man får miljörabatt på 40 00? Här förstår jag inte hur C tänker.

Men Lena Ek ska ha en eloge för att hon vill ha Sverige fossilfritt i framtiden. Klart bättre som miljöminister än Carlgren.

Svar: Jag o MP kan dela åsikter i enstaka frågor men som helhet är det ett parti som får noll sympati från mig.
Inga Magnusson

2013-02-05 @ 23:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback