Julstädningen ...

...och julpyntande har vi pratat om. Jag har lovat att ta det mesta av det här inne i huset. Roland  grejar ute med eventuell plogning, granar och så.  (Jag deklarerade för gubben häromdagen att nu hade jag julstädat i tvättstugan, men jag tror inte att han var särskilt imponerad!)  Men jag gör lite i taget mellan värsta host-trötthetsattackerna.  Dessemellan lägger jag mig, vilar och läser Mazettis "Tyst du är död" med deckarhandling som surrar omkring på mediaredaktioner. Hoppas det är en god och glad feel-good-bok. Jag läser inte längre några samhällstillvända sorge-dramatiska böcker eller hemska deckare utan väljer biografier om intressanta personer och sånt som jag blir glad av att läsa. Det finns en point i att inte förmörka sinnet med elände som man själv inte kan göra nåt åt ändå. Jag vägrar att bära världssamvetet på mina axlar, får nöja mig med att göra det så bra som möjligt där jag kan påverka för människor och miljö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback