Krasse och inte gröna fingrar!

Så här ska krasse se ut! Vackert orange med skala från gult till orange!
 
Så här ser min krasse ut i pallkragarna! Helt fel alltså. Frodigt med blad, massor. Någonstans under dem kan man skymta stackars futtiga blommor. Det var ju inte meningen.  Tanken var ju att krassen skulle slingra sig nerför sidan och blomma vackert och bladen vara små och diskreta. Men felet är förstås att jag har för mycket fet jord, kompostjord bl.a.  Men man får lära av misstagen. Det blir ingen mer krasse i pallkragarna, den drar dessutom till sig någon ohyra som äter bladen och ger sig på salladen.
 
Sen klumpade jag mig med att tro att dillen var morötter så jag använde den inte fast den växte fint. Trodde jag skulle komma ihåg vad jag sått utan att notera, men det gjorde jag ju inte förstås. Nu är den i alla fall fin och smaklig. Salladen har vi använt länge men som sagt nu har någon ohyra ätit upp resten.

Kommentarer
Postat av: Suss

Har ni mördarsniglar? De lär visst älska sallad och hon kompisarna har de även mumsat i sig alla Tagetes och Dahliabladen.

Svar: Nej inga mördarsniglar än, men de kommer väl.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback