Kräftkalas 2

Det fick bli enkelt, efter en arbetsdag fredag, bara två kilo kräftor, bröd, några ostar, sallad och diverse drycker bl.a. hemkryddade snapsar, påfyllda av Robins. Lyckades klämma in alla kräftorna på största fatet. Det var de hemkokta  signalkräftorna från i förrgår, himmelskt goda, bra storlek och lagom mjuka skal. Nu går ju mycket bort som skal, men två kilo fördelat på oss fyra var lagom.  Vi blev alla mätta. Till slut så trugade vi ner den lite märkliga desserten; risgrynskaka med hemkokt hallonsylt och vispgrädde. Jag hann inte göra nåt festligare men den var ok. Kul att träffa R och M (goda vänner från ett annat landskap ;-) )igen, det var ett tag sedan.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag älskar kräftor, men det ska vara havskräftor. Jag har aldrig lärt mig att uppskatta insjökräftor tyvärr!

Svar: Nja, de här köpta frysta insjökräftorna som har tjockt skal har jag problem med, men mer rädslan att bita sönder tänder än missnöje med smaken.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback