Kliar i fingrarna att åka o jobba imorgon tisdag ...

... gör det! Himla kul att träffa barnen och äntligen få börja på riktigt. Jag lekte alltså till o med, med tanken att göra en extra dag imorgon nu när det är så mycket i början, men det är nog bäst jag håller mig till det ursprungliga konceptet och jobbar varannan dag; måndag - onsdag - fredag, tränar på pensionärslivet. 
 
Barnen hade växt sedan i våras och solbrända var de allihop. Det är skönt att vi har haft en så fin sommar, barnen ser ut att ha tillbringat mycket tid utomhus och det är hälsobefrämjande. Vi har ju haft några somrar då de kommit tillbaka efter sommarlovet ännu blekare och glåmigare än när lovet började. Tänk att vädret ändå är så viktigt.
 
Imorgon skriver jag om hur Bragge (antagligen) räddade mitt liv idag måndag (Tack!), om steglitzar och om mera månskenspromenad med lille Hej!. Ja, ungefär så.

Kommentarer
Postat av: tant Hannele

Pensionärslivet är väl inte svårt.

Svar: Nej då, man kan härda ut ;-)Fast jag tycker det är väldigt roligt att jobba också så några års långsam arbetsavvänjning är på sin plats för min del.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback