Göran Samuelsson och Jack Vreeswijk ...

... och Love Tholin (Vilken gitarrist! Från Åmål.) + resten av orkestern var bara kanonbra igår på Silleruds Hembygdsgård!  Fartigt och rockigt var det. Roligt att Jack också vågar sjunga sin fars sånger och berätta om honom.
 
Gissar att det var 400 - 500 som lyssnade, en fin kväll med lagom varmt och solen gick ner så vackert över Svensbysjön i bakgrunden.
 
 
Jag är ju barnsligt förtjust i Göran Samuelssons mellansnack på bred värmländska, hans dråpliga  små historier med en stor portion självdistans.  Och så är Båtlåten så bra, tur att han spelar den varje gång. Fattar inget av norrlänningarnas beteckning; trivselterrorist. ;-)
Vi liftade med L och E hem efteråt, blev sittande här på altanen och babblade med dem fram på småtimmarna tillsammans med lille Hej. Det var trevligt avslut på en fin kväll!.
 
Ikväll ska vi äta gammaldags mat på Hembygdsgårdens Sellerevecka! 18.00 - 21.00 är tiden för den som är intresserad.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken trevlig kväll :-)

Postat av: Suss

Önskar att jag hade varit på Silleruds Hembygdsgård igår!!!!!

2013-08-02 @ 12:08:55
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Veiken

Det är underbara sommarkvällar som är så svenskt! Jag gillar Cornelis låtar och Jack brukar göra dom bra! Göran Samuelsson har jag tyvärr aldrig hört talas om, men han är säkert bra! ...

Svar: Om du får chansen så lyssna på Göran Samuelsson, han är kanon!
Inga Magnusson

2013-08-03 @ 19:57:38
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback