Nordkoreas diktator Kim Jong-Un ...

... hotar och skramlar med kärnvapen. USA o Kina svarar med mobilisering i närområdet. Världens krigsreportrar samlas. Fast det sägs att så här har Nordkorea hållit på förut. Undrar om man ska bli orolig? Kanske är en man med en sån frisyr kapabel till lite av varje. Jag saknar info om hårmodet i Korea men den här mössliknande kalotten som Jong Un visar sig i, skvallrar om att han vill sticka ut, synas o höras. Obehaglig kombo ihop med stark militärmakt. Frisyren skrämmer mig mer än hans retorik.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Det känns ganska obehagligt detta att Nordkorea hotar och skramlar med kärnvapen
även om de hållt på så här förut....så vet man aldrig...
speciellt när det handlar om diktaturer..
Ofta det behövs bara en liten gnista och så är ett krig på gång...

Svar: Ja, det är lite nervöst. I en diktatur finns ju inga förnuftsbromsar om diktatorn visar sig vara en galning.
Inga Magnusson

Postat av: Gunnar

Jag tror inte man behöver vara alltför orolig men det vill till att stormakterna USA och Kina ser till att "hålla i" Syd- och Nordkorea så att det inte blir värre. Jag hörde nån analys att det kan handla om intern maktkamp i Nordkorea. Inte lätt att veta..

2013-04-03 @ 16:10:28
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Veiken

Han är ingen ledare att se upp till, den saken är klar! Media skrämmer mig också i det här fallet! Sensationsjournalistiken kan göra dålig sak värre.....

2013-04-03 @ 18:24:33
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Znogge

När det gäller Nordkorea så vet man aldrig. De kan visa sig vara mycket farligare än vad man tror...

2013-04-03 @ 18:26:29
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback