Lat söndag!

Lite lata kunde vi vara idag,
 
- utflykt till Nysäters Hem o Antik
 
- fika på Esters kafe
 
- långpromenad med lille Oskar
 
- åt goda matrester hela dagen, inget jobb alls, bara värma
 
Sist såg vi  Solsidan - kul
 
och sista avsnittet av Brottet - trist, svart natt, regn, ångest, meningslösa telefonsamtal, osv. Alla har ju begripit för länge sedan att lilla Emelie skulle återfinnas levande. Om jag hade vetat vad jag skulle få se så hade jag aldrig börjat följa serien, nu var jag så illa tvungen, för att kolla upplösningen. Men bra var den inte om man ser bakåt, mest som sagt natt, regn, gråt, hopplöshet, ideliga telefonsamtal. 

Kommentarer
Postat av: Lena Liden Jonasson

Vi var där och fikade torsdags på vår väg hem från Årjängsbesök, god chokladtårta med grädde sedan ville sonen shoppa lite och just då hade dom 20 % på inredning. Hem & antik har vi ännu inte besökt men det kommer nog det också

Svar: Nysäters Hem o Antik är absolut värt ett besök, stort sortiment både med antik o loppis.
Inga Magnusson

2013-04-14 @ 23:07:31
Postat av: Znogge

Husse har följt den men inte jag. Blev av någon anledning aldrig av...

Postat av: Lena

Jag tykte serien gav lite mer än bara "spänning" med mörka miljöer (dock utan alla eder som i svenska deckare).

Här fick vi några perspektiv på det vi alla känner till, korrumptionen i kommuner, stat och förstås bland politiker. Skickligt ihopkommet, men slutet kändes ändå som ett blaha. Kanske är vi vana vid att alla deckare ska sluta med sirener, blåljus, dragna pistoler?

2013-04-15 @ 10:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback