Slut helg

Så rullade då broders- och svägerskabilen hemåt igen idag söndag efter besök hos oss över helgen.  Det var trevligt att ha dem här!
 
Under helgen åt vi på modrens finporslin med guldkanter och drack ur de gamla lövtunna Kostaglasen. Mamma myste säkert när hon såg oss uppifrån  sin himmel. Var finservisen kom ifrån minns jag inte, men jag har den komplett i alla delar som tänkas kan och det är min enda servis. Jag har aldrig köpt någon själv. Kostaglasen kom från Kosta på 50-talet. Min pappa hade en kusin som slipade glas där och när vi besökte honom på fabriken så fick vi ett dussin av de här glasen. De är fortfarande vackra, helt klara och jag ¨vågar inte diska dem i maskin alls, inte ens utan diskmedel som jag gör med den guldkantade finservisen.

Kommentarer
Postat av: Selma

Fina saker du har. Och en tåcken dann husbil, ujja vad jag skulle vilja ha en sån.

Svar: Det är inga dyrbarheter men har stort värde för mig. Husbil skulle jag också vilja ha, den här är min brors, inte min.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback