Torka aldrig tårar utan handskar...

... såg jag ikväll måndag. Det är inte så många teveprogram som jag passar men det här blir ett, dels för att jag gillar Jonas Gardell, dels för att serien verkar vara ett tidsdokument som är lärorikt. Jag levde ju i den här tiden men Jonas skildrar en värld som jag aldrig kunde ana. Jag bodde på landet hela min uppväxt och det enda jag kände till var heteronormen. Och jag var länge väldigt naiv och okunnig, säkert medelålders innan jag begrep att det i första hand handlade om att bli förälskad i / attraherad av människor av samma kön och i andra hand om  sex. Herregud så trög man kan vara! Det klagas ofta på vad skolan gör och inte gör för de här barnen när de växer upp, men som lärare får jag erkänna att jag famlar, ingen med egna erfarenheter har berättat för mig. Vet inte vad jag borde göra (mer än att skydda från mobbning när jag upptäcker den) och vad jag inte borde göra när det gäller barn i låg.- och mellanstadiet. Lättare kanske bland äldre elever som kan sätta ord på sina känslor.
http://www.gp.se/kulturnoje/tv/1.1086530-torka-aldrig-tarar-utan-handskar

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Mycket, mycket bra serie. Och bok.

Svar: Har inte läst boken, men serien verkar bra, ur flera aspekter, bl.a. dramaturgiskt och som historiskt dokument.
Inga Magnusson

2012-10-09 @ 23:01:31
Postat av: Herta

Vi har spelat in. Jag måste ge mig tid att titta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback