Läckert rådjur!

För ett tag sedan hade vi en rådjursjakt här med flera involverade. Oskar letade upp det och Roland sköt. Nu går det ju inte att dela upp en killing på så många som vi var, så bäste kocken fick den mot att vi skulle bli bjudna på en god middag. Igår fredag var det alltså dags för evenemanget, vi blev 8 stycken allt som allt. Himla läckert  kött med ett minimum  av salt men massor av smak. rödkål till och så spännande lingon med morot i, potatis och smakrik sås avredd med riven potatis.
 
Pinsamt! Jag ser att bilden avslöjar hur jag mosat potatisen. Det är förstås inte gott bordsskick, men enda sättet att få med massor av sås när den är så jättegod. ;-)

Kommentarer
Postat av: Hannele på Hisingen

dom är bäst på tallriken

Postat av: Znogge

En god sås är inte att förakta ;-)

2012-10-20 @ 11:11:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mia

Såsen är pricken över i:et många gånger... Tur att jag inte är hungrig när jag kollar in den tallriken.

2012-10-20 @ 18:43:51
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback