Griskris!

Det kan bli baconbrist i hela världen. Dels har det varit torka som gått hårt åt odlingar av grisfoder, dels används nu mycket majs till etanoltillverkning. USA är ett svårt baconberoende land och där närmar sig nu paniken! ;-) Kanske dags för en hushållsgris? Så hette det i alla fall när jag var barn, den där grisen som man köpte som en  liten kulting  på vårkanten, födde upp på "grispotatis" (de minsta potatisarna som man kokade i tvättgrytan) och äpplen (gav god smak åt fläsket) och slaktade före jul för att få färsk julskinka.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/paniken-stiger-i-usa-infor-baconbrist_7531622.svd
 
Idag, ledig dag,  blir det  säsongjaktspremiär för taxen Oskar tillsammans med goda vänner! Han kommer att bli jätteglad, nu var det länge sedan sist.  
Ikväll blir det Dan Andersson-konsert  i Silleruds kyrka kl 19.00 med kolbullar utanför kyrkan. "Jag väntar vid min mila"  Hoppas det inte regnar vid kolbulleätningen.
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Griskött i sig kan jag vara utan... men inte allt... Bacon sätter god smak åt mycket... Vad kan man ersätta bacon med i matväg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback