Angående NWTs korkade ledare idag ...

.. så återkommer jag när det blir mer tid att skriva nåt. Tidningen, som är den största morgontidningen i Värmland, tar  skamlöst parti i en internkommunal politisk träta i Årjäng och gör det utan att ta reda på fakta först. Kommundelen Töcksfors och dess "protestanter" hyllas blint liksom den förra Alliansledningen i kommunen. Och man bygger  texten med hjälp av halvsanningar,  insinuationer och skvaller. Trist!  Är det en eftergift till  gamla vänskaper med förra kommunledningen eller vad har tidningen annars för anledning att blanda sig i kommunpolitiken i Årjäng på detta sätt? Det verkar helsjukt! Osökt funderar man också på om det verkligen är tidningens politiska redaktion som skrivit detta i all sin detaljrikedom när det gäller den västliga bypolitikens gamla käpphästar, alla verkar nu dragna ur stallet samtidigt, eller om det är ett inskickat Töckforsalster?

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Jag vet ju inget o detta - men hur ligger det till egentligen?

Svar: Jag ska samla mig till lite fakta när jag får mer tid. Just nu har det varit mycket.
Inga Magnusson

2012-10-02 @ 22:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback