3-rätters med vildsvin blir det ...

...i morgon och det ska bli himla roligt. Jag har velat med förrätten fram och tillbaka under dagen men nu vid tiotiden i kväll bestämde jag mig och förberedde den. Jag jobbar ju imorgon så det mesta är halvfärdigt redan nu, potatisen skalad, bordet dukat, vildsvinsskinkan i ugnen över natten (80 grader i stekpåsen med kryddor och äpple och lök och vin i), sen 150 grader ett par timmar imorgon före servering, desserten är klar, såsen gör jag imorgon med kokosnötmjölk och malda trattkantareller, rödkålen nästan klar med äpple och lök och det mesta är inhandlat i Åmål vid Vänern, som det står på välkomstskylten till stan. Jag gillar Åmål, det är himla fint med Vänerns vatten mitt inne i centrum.
 
Sen på lördag brakar liksom älgjakten lös med jaktgäster och ledig skolvecka. Vi har alltid skolledigt under
älgjakten istället för allhelgonaveckan lite senare. Kanske är det så att vi dyrkar älgar mer än helgon, eller hur man ska uttrycka det.  Hur som helst så är imorgon sista dagen jag jobbar nu före lovet.
 
Goda råd om maten har jag haft av en god vän. Lustigt att grundreceptet som han använder är ett som jag lärde honom för många år sedan. Men nu är det förstås modifierat på flera sätt.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kommer att bli en middag att njuta av...

Postat av: Mia

mmm vilken matmoster du verkar vara... Menyn låter jättegod, även om vi inte riktigt får ta del av förrätten eller desserten....

Ha en riktigt trevlig fredagskväll!

Svar: Nu när jag är mer ledig så har jag tid och då är det himla roligt med mat, att testa olika varianter. Lite överraskningar får det bli för gästerna....
Inga Magnusson

2012-10-05 @ 12:00:15
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Lennart Carlstedt

Det vattnas i munnen...Du får tala om senare vad det blev för förrätt!

2012-10-05 @ 22:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback