Konsert i Silbodals kyrka ...

... var vi på ikväll. Det var verkligen vackert med kontemplativ konsert som den annonserades som. Jag är ju förtjust i Urbandet, som jag tycker har en fin ton, vackert med mansröster också, blir ett djup. I kväll var  Erland Hagegård med och en av hans elever, en norsk flicka som hette Åse nånting. Hon hade en otrolig röst, den var vacker och stark långt upp i registret, när andra brukar bli tunna och osäkra. Kantor Carin spelade som vanligt bra. Höjdare i kvällens konsert var "Stad i ljus" och "Blott en dag..." . Synd att så få kom och lyssnade, bara drygt 50 pers. Det borde ha varit många fler. Undrar om det var kollision med något annat evenemang?
I morgon blir första jobbdagen på länge känns det som. Ska bli roligt att träffa både elever och kollegor! Imorgon kväll ska jag hinna läsa ifatt alla bloggar som jag missat nu under en dryg  vecka i snigeluppkoppling. Det har inte gått att surfa runt alls när det går så sakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback