Fredagskväll ...

...var tänkt att innehålla bl.a. sill och potatis med tyska vänner. Men det blev inte så. De behövde packa i lugn och ro för tidig avfärd på morgonen.

Vikarierande ätvänner ställde upp och hjälpte till att äta och umgås. Vi hade många goda glada skratt under kvällen och den varade  till nu i stort sett. Innan ätandet bröt ut totalt så fick vi hjälp att få ordning på Spotify vid datorn med bra högtalare. Tackar för det gör vi! Nu har vi en Spotifydator med spellistor och sånt modernt. Vi spelade Totte Bergström, John Fogerty, Elvis, Elton John och andra favoriter.

Under helgen är äldste son som sagt i London för att hälsa på en god vän. Hans flickvän med syster är på Gotland. Vi håller kontakt via sms och mms. Det är vi tacksamma för, leve den moderna tekniken som gör det möjligt för oss att hålla koll och se att allt är bra! Sen kommer de att ha goda skäl att inte flacka så mycket. Och det skälet glädjer oss förstås.

Kommentarer
Postat av: Selma

Tänk att det funkade förr också utan skype, fb och sms.

Postat av: Marie

Vikarierande ätvänner lät ju väldigt förnämligt. Jag tror att jag måste skaffa mig några sådana jag också! :-)

2012-05-05 @ 08:28:07
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Zarah

Det låter som en urmysig kväll, jag hoppas jag får till flera sådana under sommaren... jag behöver litet sådant nu. Längtar!



Misstänker att ni får en ny trevlig liten "släkting", fler i släkten gör livet mer ljuvligt, sägs det... :-)

2012-05-05 @ 13:02:57
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Herta

Vikarierande ätvänner tycker även jag är en trevlig benämning.Men Grattis till Spotify. Igår kväll skaffade även jag detta förträffliga dvs jag betalar månadsvis och inte reklamfinansierat längre. Det goda med detta är att jag kan lyssna enkelt via mobilen, Nu skall vi lägga upp listor och lyssna på allt vi vill.

2012-05-06 @ 20:06:24
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback