Sue Ellen ...

... den trevliga kvarterskrogen i Vasastan på Tulegatan i Stockholm var vi på förstås. Jag tog ett antal bilder på den fantastiskt goda köttbiten som heter nåt på Sirloine, ja nåt sorts ryggbiff. Sönerna och gubben var lyriska och hade aldrig ätit så gott kött. Och jag tog bilder på delägare Björn och Roland men inget finns kvar i kameran. Massor av bilder har helt enkelt ramlat ut av överbelastning. De finns där när man tar dem, men försvinner sen när man tar fler kort. Jag har alldeles för mycket på minneskortet, ett par tusen bilder.

Sue Ellen rekommenderas i alla fall, inte behöver man skrika för att överösta högljudd musik.  Men man bör nog beställa i god tid. Det var absolut knökafullt när vi var där. Det översvallande berömmet i DN har hjälpt gästerna att hitta hit.
http://www.dn.se/pa-stan/ata-ute/vanligt-och-vallagat



Björn, eg. från Karlstad, träffade vi men inte Micke som hade en av få lediga kvällar. Sånt måste man vårda. Vi kommer tillbaka.

Kvar att referera från Stockholmsbesöket är fantastiska revbensspjäll på japanskt vis som vi bjöds på av son och sonhustru (har bild och recept då), besöket ´på Fotografiska (bilderna föll bort),  gubbens möte i c och rovdjursmanifestationen på Mynttorget. Det senaste kommer först, det inlägget är i princip klart med bilder och så.

Kommentarer
Postat av: Znogge

En riktigt god köttbit är alltid rätt!

Postat av: Selma

Jag har ett rätt rejält minneskort men är ändå så manisk att jag laddar över till datorn, säkerhetskopierar där och rensar minneskortet nästan på en gång som kameran varit med på en sväng.

2012-03-27 @ 08:18:05
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Landkrabba

Ibland kan jag känna "så tråkigt att välja en stor köttbit när man är på restaurang" men ofta faller valet på det ändå. En perfekt stekt köttbit är ju så gott!

2012-03-27 @ 19:17:01
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: anne

Tack för tipset, nu ska jag bara lägga namnet och adressen på minnet också.



Och just ja, makens uppgift har han inte gjort insåg han häromdagen... Fortsatt aktuellt?

2012-03-27 @ 20:40:37
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback