Monica Gora var konstnären bakom ...

... ett för mig okänt konstverk på Kungsholmen, vid Amaranten. Jag fick förklaringen i en kommentar. Rätt fantastiskt egentligen. Jag skrev i februari 2008 om detta konstverk och igår fick jag svaret på vem som gjort figurerna. Hon har även gjort de orange lysande bubblorna på Tingvallahallarna i Karlstad. Och en del andra såna här lysande stora konstverk i Sverige och andra länder. Det finns fina exempel under länkarna nedan.

http://inga.blogg.se/2008/february/konstverk-bakom-amaranten-kungsholmen.html

http://www.gora.se/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=6&Itemid=53

image1644
Monica Gora som håller till i Malmö har gjort dem. Hon är eg landskapsarkitekt enligt Ida. så här skriver hon:

Postat av: Ida

"Det är en konstnär som heter Monica Gora som har gjort dem. Hon har gjort ett flertal kända verk även utanför Sverige. Hon håller till i Malmö och är i grunden landskapsarkitekt. Det har precis kommit ut en bok om hennes konst som jag tror heter Light Froms eller något i den stilen.
Jag gillar henne skarpt!"


Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag har aldrig varken hört om henne eller sett hennes alster. Det skulle vara roligt att se något verka av henne. :)

Postat av: anne

Jahaaa... Är det konstverk!?!



Jag tror vi har sådana i Nyköping, i Gripsholmsparken (tror jag det heter)! Herta-stämmer det???

2012-03-13 @ 19:34:46
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback