Mängdrabatt i straff ...

... blir det vid de vidrigaste brotten. Vi har en debatt i media om det just nu. Breivik får kanske 21 års fängelse för att ha dödat så många människor. Det blir inte många månader för vart och ett av de här grymma morden. Jag kan ibland känna sympati för det amerikanska systemet som dömer till flera hundra års fängelse för att man verkligen dömer ut straff för alla brott som har begåtts. Man kan kalla det ren skär hämndlystnad eller allmänt rättsmedvetande. Men varje liv är ju så värdefullt. Det spelar liksom ingen roll att ingen människa kan avtjäna flera hundra års straff, men då har man i alla fall dömt för varje brott.
http://www.expressen.se/nyheter/atalet-mot-anders-behring-breivik-klart/

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag håller med dig.

Postat av: Veiken

Just vad det gäller Breivik, så undrar jag om det inte ska omprövas efter en viss tid och kan då förlängas.......jag har något sådant i bakhuvudet, men vet inte om det stämmer.....

2012-03-03 @ 18:45:05
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger Maryissa

21 års fängelse för Breivik känns för lite...

får hoppas att det förlängs och att han aldrig kommer ut i det fria igen

det vore ju en skymf mot de anhöriga om han blev fri efter 21 år...

Han har ju begått fruktansvärda brott och tagit så många unga människors liv

2012-03-03 @ 22:34:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pillan

Helt enig där. Enkel addition bara.

2012-03-04 @ 17:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback