Näpen tvätt med anledning av ättling!


Jag som sparar på allt har naturligtvis kvar en del gamla barnkläder sedan mina barn var små, alltså 35 år sedan! Och de här kläderna hör speciellt ihop med han som blev pappa nu. De har legat nedpackade i många år alltså men det var roligt att få ta fram igen och ta med till Stockholm och lille Bill.  Färgerna är förstås de klassiska från 70-talet; gult, orange och brunt. Plysch kom stort så som i Fix-overallen till vänster, strechfrotté var också nytt då och mäkta populärt som i de tvärrandiga byxorna från Tutta. Den vita lilla tröjan till höger fick sonen vid sin födelse av Rolands vän Per-Ove och hans mamma. Jättefin med texten "Lik far men söt ändå" vad nu P-O kunde mena med det. ;-)  Kläderna ser stora ut men är bara stl 50 och 60. Det var roligt att känna de här plaggen i händerna igen. Jag tvättade dem för hand nu också, liksom jag alltid gjorde då. Ville inte att de skulle tappa färgerna kommer jag ihåg. Så fånigt och vilket jättearbete när jag tänker efter nu! Helt onödigt förstås.
Trackback