Måsbo på bryggan ...


.. är det och där låg ungarna och gapade medan mamman cirklade oroligt över våra huvuden. Jag bara väntade på att hon ska släppa något kletigt i mitt huvud men hon avstod. Egentligen borde vi väl tippa boet i sjön, det är inte så kul att ha en massa måsar runt båtklubbens alla  båtar vid bryggorna. De förorenar rätt rejält. Men det tar emot att skada ungar av vilken sort det vara må, så de får vara kvar. Så måste alla andra också ha tänkt eftersom de är rätt stora nu och bör ha funnits här som ägg också under en tid.

Kommentarer
Postat av: Zarah

Ja, jag tror nog så också. Små "bebisar" från hela djurvärlden vädjar om hjälp eller åtminstone "låt bli mig".

Postat av: TT

Precis! Hur illa man än tycker om fåglarnas framfart måste man låta boet vara. Vi har en massa äckliga kajor i vår skorsten men när man hör ungarna pipa inne i murstocken av glädje över maten mamman kommer med måste man låta boet vara tills de flugit ut.

2012-06-19 @ 13:09:43
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Lennart Carlstedt

Det var rätt handlat! Jag antar det är en fiskmås? De är betydligt mer timida och mindre agressiva än t .ex gråtruten. Att det finns gott om trutar numera beror på att vissa människor slänger skräp omkring sig överallt...

Jag har märkt att folk säger "mås" om både skrattmås, gråtrut, havstrut och silltrut. Någon ordning får det vara!

(Dessutom är det faktiskt olagligt att förstöra vilda fåglars bon!)

2012-06-19 @ 23:50:18
Postat av: Herta

Påminner mig när en gullig fyrbenting av husdjurstyp tog ett bo med en ett duvpar. Modern förolyckades.

2012-06-27 @ 20:47:04
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback