"Lausis sauerei" ....

... har vi grillat med i kväll och kul har vi haft.
Här är en länk till Lausis Sauerei. Det är egentligen en familj som heter något liknande i efternamn och har som hobby att ha catering på helgen och lediga stunder. Annars äger och driver man ett företag i en helt annan bransch; försäkringar.
Här finns en You Tube länk från deras grillande av hel gris. Idag var det inte hel gris men väl god grillad kyckling, kurbisolja (pumpaolja) sallad, fantastiskt fläsk och lite annat. Vi skulle ha suttit ute men det gick inte, regn! Grillade ute och åt inne.
http://www.youtube.com/watch?v=vhYGXJpdaOw
 
 
Det är inte så dumt att göra wraps av grillat med hjälp av tunnbröd. Man kan lägga i bostongurka, sallad, lök, senap, ketchup och annat smarrigt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag älskar att grilla, jag skulle nog kunna grilla varje dag egentligen, men är samtidigt rädd att jag tröttnar på smaken om det blir för ofta. Vill ju inte ta njutningen från mig själv. ;-)

Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Härliga tider!

2012-06-27 @ 08:32:09
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback