Kontantpengar och bankpengar ...

... och skillnaden mellan dem förklarar Cervenka i en intressant artikel. Han berättar om den gemensamma och globala lögn som vårt penningsystem bygger på. Och varför rika och mäktiga finansmänniskor kan bli nervösa av en sån bagatell som långa köer till bankomaterna. Med beskrïvningar av den typ som Cervenka serverar så behövs inte några andra rysare. De räcker långt för att få det att gå kalla kårar över ryggen. Jag önskar att jag kunde avfärda honom som en stolle, men jag är rädd att han är ovanligt klarsynt och välinformerad.

http://www.svd.se/naringsliv/lognen-hela-vart-samhalle-vilar-pa-del-1_7247991.svd

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag vet inte om jag orkar med så mycket framtidsångest.

Postat av: Lennart Carlstedt

Jo, jag läste artikeln - man blir lite mörkrädd..

2012-06-05 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback