Dödsannonser ...

... är speciellt. Jag fördjupade mig ju i ämnet i samband med att min mamma gick bort och minns att det blev en resa mellan skratt och gråt i samband med att jag läste många.

Nu har det blivit väldigt många olika symboler i annonserna. Några är självklara och traditionella typ korset, soluppgången, blommor och så.

Men en del är nytänk och väcker funderingar när jag ser i dagens DN:
- en buss,
- ett svart-vitt foto på något som med god vilja kan tolkas som en brygga, fast det ser lite ut som en fåtölj också,
- spade + kratta,
- munspel,
- pudel,
- boxer,
- ett svart-vitt foto på den avlidne (?).

Jag undrar om det kanske börjar bli läge att testamentera någon typ av sista vilja angående dödsannonssymbol. Det finns ju symboler som jag inte skulle vilja ha där som eftermäle.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag vill ha en pudel i min...det har jag redan talat om. ;-))

Postat av: TT

Jag tror och hoppas att de efterlevande väljer med omsorg något som verkligen kan förknippas med en.

Jag tycker det är skönt att det förs in lite nytt även i det tunga.

2012-06-02 @ 23:52:40
URL: http://tyratok.blogg.set
Postat av: Selma

Jag ska ha ett vanligt enkelt svart kors. Annonsen ska väl liksom säga att jag är död då tänker jag. Sen får de gärna prata om mina talanger och intressen på begravning och minnesstund.

2012-06-03 @ 09:08:45
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback