Skogsklocka var det!

 
 
Det var alltså Skogsklocka som vi har en hel del av runt det nya huset. Det var inte lätt att se för bildenpå den blomman var inte alls lik i min flora.Men jag fick ju ett tips i en kommentar och googlade. Då kom det fram massor av bilder på Skogsklockor som liknar våra.
 
Den var förr en vanlig växt,trivs i odlingslandskapet, öppna dikeskanter, bryn och kanter. Våra växer just i vägkanten. 
 
Skogsklockan hör till de missgynnade växterna eftersom den minskar kraftigt i antal i och  med att förutsättningarna för den blir sämre. 
 
Fast jag ska då gynna den så mycket jag orkar för den är fin.
 
Roland o Gunnar G har varit ute och fiskat hela kvällen, flera timmar faktiskt, inte så vanligt för Rolands del. De här två har mest sysslat med jakt tillsammans annars och rovdjur i olika sammanhang förstås eftersom det delvis är Gunnars jobb, eller mest är Gunnars jobb. Det blir övernattning och fortsättning i morgon bitti antar jag.
 
Jag har målat verandan två gånger och jag gillar verkligen sånt. Ingår absolut i semesterveckans beting; att bara göra sånt som är kul! Imorgon blir det nog bilder både från fisket och från målningen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Selma

Ibland tror jag att blommorna försöker med lite utklädning.

Postat av: Gunvor

Aldrig sett några sådana här; de var fina! Men ska de klara sig får du nog hålla efter lupinerna!

2012-07-12 @ 16:16:53
URL: http://svenska.iedior.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback