Läskedryckers inverkan ...

... på vikt och hälsa, vill man undersöka. Det finns tankar om att just läsk bidrar till övervikt, framför allt hos barn. De här dryckerna innehåller en mängd kolhydrater men få näringsämnen och ger i stort sett ingen mättnad annat än just när de dricks. Tomma kalorier alltså. Jag vet inte, men inbillar mig att övervikt är ett större hälsoproblem i USA än här. Barn i Sverige är sällan så rejält stora som man ser är vanligt på bilder från folkvimmel i USA
http://www.dn.se/nyheter/varlden/undersok-hur-manniskan-paverkas-av-lask  

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Och du lyckas inte dra några slutsatser av det just är American cancer society som begär undersökningen?

Svar: Nej, för jag är dum i huvudet.
Inga Magnusson

2012-07-04 @ 03:59:01
Postat av: Mia

Oavsett vem som beställt undesökningen så är övervikt ett betydligt större problem i USA än i Sverige. I vart fall var det så 1997 när jag besökte USA. Så stora, feta, människor har jag aldrig sett någon annanstans, varken förr eller senare.

Postat av: Mia

Oavsett vem som beställt undersökningen så är övervikt ett betydligt större problem i USA än i Sverige. I vart fall var det så 1997 när jag besökte USA. Så stora, feta, människor har jag aldrig sett någon annanstans, varken förr eller senare.

2012-07-04 @ 08:55:06
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Trolda

Hamburgerkulturen gör väl sitt också i stora landet kan jag tro...där läskedryckens "moder" ju är allra störst... Lilleman här dricker endast vatten o mjölk, har SMAKAT dricka men tyckte inte om det =D

Trolda - godkväll =D

2012-07-04 @ 21:43:39
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lennart Carlstedt

Enligt den senaste statistiken är öarna i Stilla havet de läneer i världen som har flest överviktiga. USA ligger på åttonde plats. I Sverige är vart femte barn överviktigt och feta barn blir mycket ofta feta vuxna. Så det är nog inte fel att minska på den söta läsken.

2012-07-04 @ 22:03:00
Postat av: Lennart Carlstedt

Enligt den senaste statistiken är öarna i Stilla havet de läneer i världen som har flest överviktiga. USA ligger på åttonde plats. I Sverige är vart femte barn överviktigt och feta barn blir mycket ofta feta vuxna. Så det är nog inte fel att minska på den söta läsken.

2012-07-04 @ 22:03:25
Postat av: TT

Jag som har jobbat sju år på badhus kan se en ganska markant skillnad på barns övervikt. Och just de överviktiga barnen ägnade mer tid till att gå till cafeterian än att bada. Jo, övervikten både gällande barn och vuxna stiger snabbt i Sverige, vi är snart ett mini-USA tyvärr.

2012-07-04 @ 22:58:27
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Josef Boberg

Det gäller ju att äta och dricka så mycket som möjligt av artegen föda = "riktig mat" för att må optimalt väl - som jag ser det. I sak om vad jag grundar det på här http://josefboberg.wordpress.com/2008/04/13/mg-brist-stress/#comment-907


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback