Vilken fin dag ...

.. det blev min lediga onsdag! Kanonväder med strålande sol. Jag tog med mig Oskar och gick ut till Agnars, stugan vi bygger. Det blev drygt 6 kilometer rask promenad. Skönt! Vid sämre väder kan det bli trerätters till gubben på ledig dag men inte en sån här dag. Det blev upptinade älgbullar från julaftonens lunch.


Mycket vatten är det överallt. Så här mycket nere vid bryggan


Vägen ut mot Egenäs


Bild  över småbatshamnen i solnedgång.

På kvällen åkte gubben till Norge och nåt stort möte för att berätta om vargsituationen i Sverige och vargpolitiken. Man har bekymmer på andra sidan gränsen också.


Fjompig liten Oskar ligger så här när Roland är borta. Dörren måste hela tiden bevakas och han vill absolut vara först med att hälsa husse tillbaka. Sen vill han pendla mellan att vara ute på linan och inne.



 Det innebar för min del  en kväll utan tv, bara pyssel och egen-omvårdnad. Fotbad, massagestol, långdusch. Och så bort med lite av julen, granen bl.a, dukbyte o tvätt. Musik är alltid ett viktigt inslag i mina egenvårdskvällar. Nu passade jag på att lyssna på Carolas julskiva. Hon sjunger väldigt bra och när man lyssnar på skiva så slipper man garanterat att höra henne prata. För att lyssna på hennes prat  är svårt för mig, jag blir så irriterad, vet inte varför.

Och så lyssnade jag på den skivan som gjordes i samband med Victorias och Daniels bröllop.  Inte heller fel, lite lagom sentimentalt.

Äldste son ringde också, han hade sprungit 5 kilometer och gjort så varje dag ett tag. Imponerad är jag! Och glad att han väljer rullband på gymet och undviker de löparslingor som finns ute. Det hör till mina fördomar att tro att de är farliga och tillhåll för våldsamma typer och lösspringande farliga hundar. Men jag är medveten om att det är just fördomar.

Bilder från dotter och barnbarn fick jag också, ett antal. De kommer sedan på bloggen.

Bilder från dagens  målning i huset Agnars kommer senare och bilder på Åsåkäck.


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Det var härliga bilder! skönt att det finns sådana dar också och inte bara gråväder.

Jag tror nog egentligen att det är både roligare och bättre att springa utomhus. Har han ingen kompis som kan hänga med ut?

Postat av: Inger Maryissa

fina bilder från er promenad och så vacker natur det är där

Så roliga bilder på vovven Oskar :-)

de är ju för underbara våra fyrbenta vänner..

ha det så gott

2012-01-12 @ 17:12:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Zarah

Vackra bilder du visar... men vad är det för gult som visas på bilderna? Sån´t har jag inte sett på väldigt länge.

2012-01-12 @ 17:23:51
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback