Karin Broos Speglingar


Nu har jag kollat på utställningen på Värmlands museum med Karin Broos bilder. Och jag tycker mycket om dem. Hon hör till den här kategorin konstnärer som vågar göra bilder som föreställer nåt och som vittnar om hantverkskunnande. Jag har sett hennes bilder lite här och där förut, några enstaka åt gången men det har inte varit tillräckligt många för att ge en rättvisande bild av henne. Den här utställningen var kanonbra, många bilder och bra texter till bilderna för att sätta in dem i en kontext.


Kommentarer
Postat av: Herta

Skulle vilja se detta. Såg ett inslag på TV om denna utställning tror jag.

Postat av: Suss

Jag måste säga att jag är imponerad av dina konstkunskaper. Du visar ofta massor med fin, intressant, vacker, annorlunda konst och från konstnärer med många olika tekniker också. Det är många jag aldrig hört talas om, så det är extra roligt.

2012-01-10 @ 20:38:25
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jag söker febrilt efter denna bok. Kan du tänka dig att sälja den?

Bästa hälsningar / Andrea

Svar: Hej Andrea! Jag har kollat i boken o tänkt efter, men jag vill nog inte skiljas ifrån den, tycker mycket om Karins bilder och bor så avsides till att jag sällan kan besöka utställningar live. Den borde finnas i något museums butik, eller gå att beställa i någon bokhandel.
Inga Magnusson

2015-02-13 @ 14:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback