En mils rask promenad ...

... blev det idag med taxen Oskar. Det är alltså inga problem att motionera på LCHF-diet heller. När jag kom hem hade jag nog kunnat fortsätta gå någon timme till, men det började bli skumt och dags för mat. 

Dagens promenad gick alltså  till en bit bortanför Lintjärn och tillbaka. Det tog väl drygt två timmar med paus för någon pratstund på vägen. Jag tog kort överallt så nu ska jag göra ett inlägg med de bilderna och tala om vad alla ställen heter som jag passerade på vägen. Det  vi till vardags kallar olika hus och platser saknar i viss mån logik kom vi på när vi gick igenom det hela vid hemkomsten. Ibland är det med namn på den som bor där, ibland är det ställets namn, ibland ett namn på någon som bodde där för länge sedan och inte lever längre. Det är svårt att veta vad som styr namngivningen. Och det spelar inte alltid så stor roll att man försöker döpa huset till något särskilt.  

 Sen får jag väl visa upp en bild på stolt jägare och Jazz som fällde moharen som det jagades på på förmiddagen. Det var en stor hare. Nu har husse och hundar kurat ihop sig i hussesängen för att vila middag.

Sonen Markus och hans Carin har kommit hem från Rom och deras lilla födelsedagsfirarlångweekend i favvolandet.

Kommentarer
Postat av: soffie

vilken härlig proemad ni tog er, tycker vovven det är roligt? han gillar väl mer att springa å jaga kan jag tänka mej, ha en goo kväll å va roligt att få se bilder sen från din promenad:)

Postat av: kicki

Va länge har du ätit LCHF mat...spännande....hade imorgon tänkt att börja med soppor...av något märke...är så trött med alla dessa extrakilo som jag går och drar på, men herre gud det är ju så svårt att bli av med dem....ha det gott min vän, kramen

2012-01-29 @ 20:21:12
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: anne

Du travar en mil bara så där? Var det inte du som inte riktigt mäktade med några längre sträckor bara förra vintern eller så?



Bra jobbat i alla fall!

2012-01-29 @ 21:01:06
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Soffie: Bilderna kommer nog imorgon



Kicki: Jag har varit sockerfri i två veckor först, sen gick jag över till LCHF för en vecka sedan. Det fungerar bra för mig. Jag ville egentligen komma åt det här stora välbefinnandet som följer med LCHF och så gå ner en 3-4 kilo. Jag har tappat tre kilo nu och det kan få bli ett till eller så. De första dagarna är kluriga men sen inga problem



Anne: Trava och gå en mil kan jag nog utan problem, men jag beundrar Dig som kan springa en mil utan vidare.

2012-01-29 @ 23:23:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback